BMW řady 7 (2016) kombinuje karbon s ocelí a hliníkem

Snížení hmotnosti o 130 kilogramů oproti předešlé generaci, laserová světla, aktivní podvozek, polo-autonomní systém řízení vozu pro jízdu v kolonách, dálkové parkování, ovládání některých funkcí pomocí gest, hvězdná obloha na stropě a prémiové audio od Bowers&Wilkins patří mezi největší novinky nové generace sedmičkového BMW.

Hlavními vlastnostmi novinky jsou posílená jízdní dynamika, hospodárnost, komfort a bezpečnost, které na zcela novou úroveň posunulo především použití prvků z uhlíkových kompozitů (karbonu) v nosné struktuře vozu. Opomenout nelze ani nejnovější motory, včetně plug-in hybridní soustavy nového BMW 740e, aktivní podvozek Executive Drive Pro, režim ADAPTIVE voliče jízdních režimů nebo laserové světlomety BMW Laserlight. Zcela výjimečné zážitky z jízdy a atmosféru pobytu uvnitř vozu nabízejí zadní sedadla Executive Lounge s masážní funkcí a programem Vitality, panoramatická prosklená střecha Sky Lounge, světelný koberec Welcome Light Carpet, propracované nepřímé osvětlení vnitřního prostoru či držák na telefon s integrovaným indukčním dobíjením. Mezi zdokonalení ovládacího systému iDrive a nové asistenční systémy patří dotykový kontrolní systém a ovládání mnoha funkcí pomocí gest, stejně tak jako tablet Touch Command, nový Head-Up displej, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, schopnost automatické jízdy v jízdním pruhu, aktivní ochrana před nárazem z boku, Surround View s trojrozměrným pohledem či systém dálkového parkování.

Design

Pro interiér je typický značný vnitřní prostor zdůrazněný horizontálně vedenými liniemi a tvary, stejně tak jako jednoznačným zaměřením na řidiče, exkluzivními materiály, dokonalým zpracováním, propracovaným způsobem ovládání a kvalitními displeji. Již od uvedení nového BMW řady 7 na trh pro něj bude připraven M sportovní paket, provedení Pure Excellence, stejně tak jako kompozice BMW Individual Design Composition. Každá z těchto verzí podtrhuje dynamické schopnosti, exkluzivní eleganci nebo luxusně individualistický charakter a dokáže se tak přizpůsobit různým skupinám zákazníků po celém světě.

Karbonové jádro snižuje hmotnost až o 130 kg

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Přístup BMW EfficientLightweight umožnil snížit hmotnost nového BMW řady 7 ve srovnání s předchůdcem až o 130 kg. Tohoto výsledku bylo dosaženo především vývojem zcela nové struktury karoserie nazývané Carbon Core (karbonové jádro), jež vychází z technologií automobilů BMW i. Nové BMW řady 7 je prvním vozem segmentu, který využívá průmyslově vyráběné díly z uhlíkových kompozitů (plastů zesílených uhlíkovými vlákny – CFRP) a kombinuje je s hliníkem a ocelí. Cílem inteligentního používání různých materiálů na různých místech umožňuje zvýšit tuhost struktury karoserie při současném významném snížení její hmotnosti.

Motorizace

Nová generace řady 7 je vybavena významně přepracovaným motorem V8 4,4 l a novými řadovými šestiválci. Všechny motory jsou standardně spojené se zdokonalenými 8stupňovými převodovkami Steptronic. Systém inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive je k dispozici také.

  • 750i   V8   4,4 l   330 kW   650 Nm
  • 740i   R6   3,0 l   240 kW   450 Nm
  • 730d  R6   3,0 l   195 kW   620 Nm

Plug-in hybridní BMW 740e

Modelovou nabídku rozšiřuje BMW 740e, které do segmentu luxusních limuzín přináší technologii BMW eDrive, jež se představila ve vozech BMW i. Plug-in hybridní model bude uveden rovněž s prodlouženou karoserií jako BMW 740Le, případně také v kombinaci s pohonem všech kol jako BMW 740Le xDrive. Tyto modely pohání zážehový čtyřválec 2,0 l a elektromotor. Celkový výkon činí 240 kW. BMW 740e se vyznačuje kombinovanou spotřebou paliva jen 2,1 l/100 km a v normovaném režimu měření dále vykazuje spotřebu 12,5 kWh na 100 km. Elektrický motor, který může pro pohon vozu sloužit samostatně nebo pomáhat spalovacímu motoru, čerpá energii z vysokonapěťových akumulátorů. Čistě na elektřinu lze jet rychlostí až 120 km/h a automobil ujede nejvýše 40 km.

Dynamika a komfort

Propracované a do detailů zdokonalené technologie podvozků spolu s novými systémy, které se dodávají standardně nebo na přání, zlepšují jak dynamiku, tak kvalitu jízdy nového BMW řady 7. Pro segment luxusních limuzín je nové BMW řady 7 připraveno nabídnout zcela výjimečné spojení dynamiky a komfortu. Součástí standardní výbavy je vzduchové odpružení se samočinným udržováním stálé světlé výšky na přední i zadní nápravě a aktivní tlumiče Dynamic Damper Control.

Komfort i dynamiku jízdy posunuje na novou úroveň nově naladěné integrální aktivní řízení, které je nyní dostupné také pro verze s pohonem všech kol xDrive. Poprvé je k dispozici podvozek Executive Drive Pro s aktivními stabilizátory, jejichž tuhost je nyní měněna pomocí elektromagnetického systému. Regulace tohoto systému probíhá i s využitím dat navigačního systému a pracuje s předstihem a v součinnosti s aktivními tlumiči.

Další inovace je patrná v tom, že řidič má nyní více volnosti při volbě optimálního jízdního režimu. K dispozici je sportovní i komfortní nastavení, stejně tak jako režim ECO PRO. Nyní ale lze nově navrženým voličem jízdních režimů aktivovat režim ADAPTIVE, v němž se automobil přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče a charakteru silnice.

Intuitivní ovládání s dotykovým displejem a gesty

V novém BMW řady 7 je kontrolní displej ovládacího systému iDrive vůbec poprvé doplněn dotykovou funkcí. To znamená, že zákazníci jej budou moci ovládat podobným stylem jako moderní elektronická zařízení. Ovládání pomocí dotyku doplní stávající koncepci s typickým ovladačem umístěným mezi sedadly.

Dalším doplněním ovládacího systému iDrive je obsluha pomocí gest, jež je světovou novinkou. Pohyby ruky rozpoznává 3D senzor, který dokáže odlišit pokyny pro obsluhu zábavního, informačního a komunikačního systému. Gesta lze využívat například pro obsluhu hlasitosti audiosystému či přijmutí a odmítnutí hovoru. K dispozici je také možnost propojit nějaké gesto s určitou funkcí. Novinkou je i držák chytrého telefonu integrovaný do středového tunelu, který je schopen telefon bezdrátově nabíjet.

Executive Lounge a Touch Command

BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld a BMW 730Ld xDrive s na přání dodávanou výbavou Executive Lounge nabízejí zcela mimořádný komfort v zadní části. Součástí této výbavy je 4zónová klimatizace, elektricky nastavitelná komfortní sedadla s masážní funkcí vzadu a aktivní ventilace pro všechna čtyři sedadla. Volitelně lze tuto výbavu doplnit ještě zadním sedadlem Executive Lounge, Executive Lounge středovou konzolou a zadním zábavním systémem Experience s ovládacím konceptem BMW Touch Command. Masážní funkce nyní obsahuje také program Vitality, který je navržen pro aktivní fyzickou regeneraci. Sedadlo Executive Lounge vzadu za místem spolujezdce dále zvyšuje komfort. Přední sedadlo je možné v tomto případě posunout o dalších 90 mm více vpřed a vyklopit z něj elektricky ovládanou podložku pod nohy. Opěradlo zadního sedadla lze do značné míry sklopit vzad, díky čemuž může cestující vzadu pobývat v téměř horizontální poloze.

Součástí středové konzoly Executive Lounge je sklopný stolek, dodatečné držáky nápojů a ovládací systém Command Touch. Tento vyjímatelný tablet s úhlopříčkou 7“ umožňuje obsluhovat funkce infotainmentu, stejně tak jako další komfortní funkce dostupné v zadní části vozu. Umožňuje také přehrávat hudbu a video z externích zdrojů, připojit hrací konzole nebo surfovat na internetu.

Exkluzivní atmosféru uvnitř nového BMW řady 7 vytváří také pečlivě navržený design vnitřního osvětlení. Volitelný paket nepřímého vnitřního osvětlení nyní obsahuje světelný koberec Welcome Light Carpet, osvětlující působivým způsobem zem pod dveřmi. Další unikátní vlastností je u prodloužených verzí nové vertikální nepřímé osvětlení, umístěné na středním B sloupku a osvětlující prostor vzadu.

Hvězdná obloha a příjemné vůně

Prodloužené verze nového BMW řady 7 mohou být vybaveny panoramatickou skleněnou střechou Sky Lounge, jež je svým řešením v daném segmentu luxusních limuzín zcela unikátní. Ve tmě zaujme speciální efekt, který vytváří ze stran vycházející LED osvětlení mířící přímo na sklo, na jehož povrchu je specifická grafika. Tento efekt vytváří dojem připomínající hvězdnou oblohu.
Další možností, jak zpříjemnit atmosféru na palubě, je paket Ambient Air, jehož součástí je ionizace vzduchu a současně také výběr z osmi vůní. Zcela výjimečnou kvalitou zvukového projevu zaujme nově vyvinutá audioaparatura Bowers & Wilkins Diamond surround sound, která byla navržena přímo pro interiér nového BMW řady 7.

Dálkově ovládané parkování

Nové BMW řady 7 je prvním sériově vyráběným vozem světa, s nímž mohou jeho majitelé zajíždět nebo vyjíždět z garáže nebo parkovacího místa, aniž by v něm museli sedět. S dálkově ovládaným parkováním je parkování do úzkých prostorů opět snazší. Řidič obsluhuje zajetí nebo vycouvání vozu pomocí nového klíče BMW vybaveného dotykovým displejem. Automobil při tomto typu parkování reguluje svůj pohyb, řidič zvenku celý proces sleduje.

Laserové světlomety

Další specialitou nového BMW řady 7 jsou laserové světlomety BMW Laserlight, známé již z BMW i8. Zásluhou funkce BMW Selective Beam neoslňují okolní řidiče a lze je jako doplněk objednat ke standardně dodávaným LED světlometům. Laserové světlomety generují zářivé, čistě bílé světlo a vyznačují se dosvitem 600 metrů, který dvojnásobně překonává LED světlomety.

Inovativní asistenční systémy

Asistenční systémy Driving Assistant Plus obsahují kromě jiného funkci automatického udržování v jízdním pruhu s aktivní ochranou před bočním nárazem, preventivním varováním před zadním nárazem a varováním před ze stran přijíždějícími vozy. Na všech typech silnic lze využívat asistent jízdy v kolonách, který funguje jako polo-autonomní systém řízení vozu. Adaptivní systém pro udržování nastavené rychlosti s funkcí Stop & Go se nyní po stisku tlačítka může držet omezení získaných z ukazatele rychlostních limitů. Nová generace kamerového systému SurroundView obsahuje 3D pohled, stejně tak jako panoramatický pohled a pohled Side View. Tyto pohledy se zobrazují na kontrolním displeji.

Výroba v továrně Dingolfing

Nové BMW řady 7 bude vznikat, stejně jako všichni jeho předchůdci, v továrně BMW Dingolfing. Tento výrobní závod má rozsáhlé zkušenosti s výrobou luxusních limuzín a ve světovém měřítku nedostižné znalosti na poli snižování hmotnosti. Továrna BMW Dingolfing je například centrem pro hliníkové konstrukce pro celý výrobní systém BMW Group. Nyní se tato továrna stává prvním automobilovým výrobním závodem světa, který používá uhlíkové kompozity pro výrobu hybridní karoserie osobního automobilu.

Před vstupem do fotogalerie doporučujeme následující video od BMW

Podobné články:

5 komentářů u „BMW řady 7 (2016) kombinuje karbon s ocelí a hliníkem“

    • A Vy si nepřipadáte divně, když přijdete do krámu a požádáte prodavačku o 12% tuku, 20% smetany, regulátor kyselosti, mikrokultury, glukózo-fruktózový sirup, cukr … místo toho, abyste řekl, že prostě chcete jogurt?

      Odpovědět
      • Je fakt, že „karbon s ocelí a hliníkem“ zní divně, pokud to chtějí takto tak by to měl být „uhlík s ocelí a hliníkem“, nebo „karbon se steelem a aluminiem“, ale míchat to je divné.

        Odpovědět
        • A to nemluvme o tom, ze oceli neni bez ‚karbonu‘. A uz vubec ne o tom, ze ten ‚karbon‘ neni zase tak uplne ‚karbon‘, ale i neco navic, bez cehoz by to asi BMW vubec nechtelo.

          Odpovědět

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.